فعلا منتظر عرضه پلی استیشن 5 نباشید

طی ماه‌های اخیر شایعات زیادی در مورد پلی استیشن و ایکس باکس بعدی در فضای مجازی منتشر شده‌اند که یکی از جدیدترین آن‌ها به تاریخ احتمالی عرضه پلی استیشن 5 می‌پردازد.

یاسو ایماناکا به عنوان یکی از تحلیلگران شناخته شده ویدیو گیم، در گزارش جدید خود اعلام کرده که هنوز با عرضه پلی استیشن 5 فاصله نسبتا زیادی داریم و بعید به نظر می‌رسد که این کنسول تا زمانی قبل از ماه مارس سال ۲۰۲۰ عرضه شود.

او حتی زمان دورتری را برای عرضه کنسول بعدی سونی پیش بینی کرده و اعتقاد دارد که پلی استیشن 5 در سال مالی 2021 تا 2022 (از آپریل 2021 تا مارس 2022) عرضه خواهد شد

به نظر ایماناکا، محتمل‌ترین دوره زمانی برای عرضه جهانی این کنسول، اواخر سال 2021 خواهد بود. البته ایماناکا تنها فردی نیست که چنین اعتقادی دارد و اخیرا تحلیلگران دیگری نیز اواخر سال 2021 را به عنوان تاریخ عرضه احتمالی پلی استیشن 5 مطرح کرده بودند.

پیش از این گمان می‌شد که پلی استیشن و ایکس باکس بعدی در ابتدای سال آینده میلادی عرضه خواهند شد. جان کودرا، مدیر بخش سرگرمی های تعاملی سونی هم پیش از این گفته بود که پلی استیشن 4 در حال نزدیک شدن به چرخه پایانی عمر خود است. در ضمن، ظاهرا این کمپانی از همین حالا تولید بازی‌های انحصاری پلی استیشن 5 را آغاز کرده و نباید منتظر معرفی انحصاری جدیدی برای پلی استیشن 4 باشیم.

در همین راستا، طی هفته‌ای که گذشت، سایت فرانسوی JeuxVideo گزارشی را منتشر کرد که جزییات سخت افزار دو مدل ایکس باکس نسل بعدی را فاش می‌کرد.

منبع:GamingBolt


موضوعات: اخبار کنسول
بازدید : 15
[ سه شنبه 7 اسفند 1397 ] [ 1:06 ] [ م.ن ]
[ ]

مایکروسافت احتمالا سرویس گیم پس را به نینتندو سوییچ خواهد آورد

با توجه به گزارشی که ساعاتی پیش در فضای مجازی منتشر شد، به نظر می‌‎رسد مایکروسافت قصد دارد سرویس گیم پس و سرویس ابری پراجکت ایکس کلاود (Project xCloud) را برای کنسول نینتندو سوییچ در دسترس قرار دهد.

تلاش‌های مایکروسافت در ماه‌های گذشته نشان می‌دهد این شرکت می‌خواهد که مرزهای فعالیت خود را بیش از پیش گسترش داده و به نوعی به نتفلیکس صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل شود. در همین راستا نیز در چند وقت اخیر شاهد معرفی سرویس گیم پس و سرویس ابری پراجکت ایکس کلاود بوده‌ایم.

وبسایت گیم اینفورمر به تازگی گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد مایکروسافت در آینده سرویس گیم پس را به نینتندو سوییچ خواهد آورد. البته تمامی عناوین موجود در سرویس گیم پس تنها برای ویندوز و ایکس باکس وان توسعه یافته‌اند که مایکروسافت قصد دارد برای حل این مشکل سرویس پراجکت ایکس کلاود را نیز به این کنسول هیبریدی آورده تا بازی‌ها بر پایه آن اجرا شوند.

دو شرکت مایکروسافت و نینتندو در چند وقت گذشته همکاری بسیار نزدیکی را با یکدیگر آغاز کردند و به نظر می‌رسد آوردن سرویس گیم پس به نینتندو سوییچ یکی از نتایج آن باشد. در همین راستا ظاهرا مایکروسافت در حال توسعه‌ی نسخه‌ای از بازی Ori and the Will of the Wisps است که روی جدیدترین کنسول نینتندو اجرا می‌شود.

آوردن سرویس گیم پس و ایکس کلاود به نینتندو سوییچ نه تنها برای مایکروسافت، بلکه برای نینتندو نیز سودآور خواهد بود. به واسطه‌ی این اتفاق، مایکروسافت به تعداد بیشتری از مشترکین دست می‌یابد و در نتیجه درآمد بیشتری کسب خواهد کرد. علاوه بر این، مایکروسافت شاید بتواند از طریق این اتفاق نظر کاربران آسیایی، به خصوص ژاپنی‌، را نیز به محصولات خود جلب کند.

در پایان، لازم به ذکر است که مایکروسافت و نینتندو هنوز واکنشی رسمی نسبت به این خبر نشان نداده اند.

منبع: Gamingbolt


موضوعات: اخبار کنسول
بازدید : 21
[ يکشنبه 5 اسفند 1397 ] [ 21:26 ] [ م.ن ]
[ ]

مشخصات احتمالی سخت افزار ایکس‌ باکس‌های نسل بعد مشخص شد

JeuxVideo که به عنوان یکی از بزرگترین وبسایت‌های فرانسوی فعال در حوزه‌ بازی‌های ویدیویی شناخته می‌شود، با انتشار یک گزارش مشخصات سخت افزاری، تاریخ معرفی و همچنین تاریخ انتشار ایکس باکس‌های نسل بعد را فاش کرد.

گزارش وبسایت JeuxVideo شایعات قبلی پیرامون کنسول‌‌های نسل بعدی مایکروسافت را تایید می‌کند و بدین ترتیب علاقه مندان باید منتظر معرفی 2 مدل متفاوت باشند. نخستین مدل که ایکس باکس لاک هارت نام دارد، بدون دیسک درایو است و قیمت پایین تری نسبت به مدل قدرتمند تر خواهد داشت. لاک هارت برای آن دسته از طرفداران طراحی شده است که علاقه‌ی خاصی به اجرای بازی‌ها بر پایه استریم و خرید نسخه‌ی دیجیتالی بازی‌ها دارند.

با در نظر گرفتن مشخصات سخت افزاری، به نظر می‌رسد ایکس باکس لاک هارت برای اجرای بازی‌ها با وضوح تصویر 1080 مناسب باشد. به همین دلیل مایکروسافت قصد دارد تا ایکس باکس آناکوندا را نیز معرفی کند که برای علاقه مندان به اجرای بازی‌ها با وضوح تصویر 4K طراحی شده است. این کنسول علاوه بر سخت افزار قوی تر نسبت به لاک هارت، از دیسک درایو نیز بهره خواهد برد.

در گزارش وبسایت JeuxVideo هیچ اشاره‌ای به قیمت‌های دو ایکس باکس لاک هارت و آناکوندا نشده است اما مدل قوی تر احتمالاً با قیمتی مشابه با ایکس باکس وان ایکس (500 دلار) عرضه می‌شود. بازی مورد انتظار Halo Infinite نیز قرار است به عنوان بازی زمان عرضه برای این دو کنسول منتشر شود. در ادامه می‌توانید مشخصات آن‌ها را به صورت کامل مشاهده کنید:

مشخصات ایکس باکس لاک هارت

پردازنده: ۸ هسته‌ای به همراه ۱۶ رشته پرادزشی Zen 2
پردازنده گرافیکی: کیت Navi با بیشتر از 4 ترافلاپس
رم:  12 گیگابایت از نوع GDDR6
حافظه داخلی: یک ترابایت حافظه SSD با فناوری NVMe و سرعت خوانش 1 گیگابایت بر ثانیه

مشخصات سیستم ایکس باکس آناکوندا

پردازنده: ۸ هسته‌ای به همراه ۱۶ رشته پرادزشی Zen 2
پردازندهد گرافیکی: کیت Navi با بیشتر از ۱۲ ترافلاپس
رم: 16 گیگابایت از نوع GDDR6
حافظه داخلی: یک ترابایت حافظه SSD با فناوری NVMe و سرعت خوانش 1 گیگابایت بر ثانیه

با توجه به بخش‌های پایانی گزارش، به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد تا از کنسول‌های نسل بعد خود در جریان رویداد E3 2019 رونمایی کند و زمان انتشار کنسول‌ها نیز سال 2020 خواهد بود. سونی برای حضور در رویداد E3 امسال هیچ برنامه‌ای ندارد.

منبع:
VG247


موضوعات: اخبار کنسول
بازدید : 23
[ شنبه 4 اسفند 1397 ] [ 20:58 ] [ م.ن ]
[ ]

چگونه مطمئن شویم زامبی‌های Resident Evil 2 کاملا مرده‌اند؟

بیست سال از کابوس دیوانه‌واری که زامبی های رزیدنت اویل ۲ برایمان ساختند می‌گذرد. این غیبت طولانی کاری کرد که فکر کنیم دیگر خبری از این موجودات لعنتی نیست اما آن‌ها برگشتند. البته این یک بازگشت معمولی و پیش پا افتاده نبود و حالا در بازسازی رزیدنت اویل ۲ زامبی‌هایی داریم که نمی‌شود به راحتی با آن‌ها سرشاخ شد.

زامبی‌های رزیدنت اویل ۲، جدای از اینکه تعدادشان کم نیست انگار طوری طراحی شده‌اند که قرار نیست به این راحتی‌ها با فرو رفتن یکی دو گلوله ناقابل در جمجمه‌شان غزل خداحافظی را بخوانند. نه، آن‌ها آنقدر زنده می‌شوند تا دیگر هیچ گلوله‌ای برای گذاشتن در خشاب سلاح کمریتان نداشته باشید.

به بیان دیگر، هیچ تضمینی وجود ندارد که پس از افتادن یک زامبی روی زمین دیگر از جایش بلند نشود. با این حال با کمی دقت، پس از مدتی می‌فهمید که جسد کدام یک از زامبی‌‌های رزیدنت اویل ۲ بی‌آزارند و کدام یک بلای جان. اما اگر در حال تجربه بازی‌ هستید و هنوز نتوانسته‌اید الگویی برای تشخیص زامبی‌های مرده از زنده پیدا کنید، حتما ادامه این متن را با دقت بخوانید.

رستاخیر مرده‌ها با چاقوی نظامی

سیستم بقای رزیدنت اویل ۲، آنقدر ماهرانه و درست طراحی شده تا حین تجربه بازی، شما واقعا احساس کنید یک بازمانده تنها هستید که در میان مردگانی متحرک گیر افتاده. در بازی گلوله به صورت فیزیکی به ندرت یافت می‌شود و همین موضوع کاری می‌کند که قدر مهماتتان را بیشتر بدانید. به بیان دیگر هر گلوله‌ای که در بازی هدر می‌رود مهم و با ارزش است و اگر حواستان به شلیک‌هایتان نباشد بازی به فجیع‌ترین شکل ممکن مجازاتتان می‌کند.

از این رو، برای اینکه بفهمید یک زامبی مرده است یا زنده، درست نیست که به سمت جسدشان شلیک کنید. به جای این کار، از چاقوی خود استفاده کنید و با وارد کردن یک ضربه، ببینید که آن زامبی پیش رویتان از جایش بلند می‌شود یا نه. اگر شاهد هیچ تغییر وضعیتی نبودید، با خیال راحت از کنار آن جسد بی جان بگذارید و دیگر می‌توانید مطمئن باشید که در مسیر بازگشت شاهد زنده بودن آن نمی‌شوید.

نگران زامبی‌های بدون سر نباشید

قطعا دیگر همه این را می‌دانیم که یک زامبی وقتی بی‌آزار است که دیگر سری روی تنش وجود نداشته باشد. البته این قضیه به ندرت در بازسازی رزیدنت اویل ۲ اتفاق می‌افتد اما زمانی که سر یک زامبی پس از اصابت گلوله متلاشی شود، دیگر می‌توان مطمئن بود که خبری از بازگشت دوباره‌اش نیست. چندین و چند راه مختلف هم برای متلاشی کردن سر یک زامبی وجود دارد:

  • شلیک‌های کاملا شانسی: اگر شانس با شما یار باشد، حتی با ضعیف‌ترین سلاحتان هم می‌توانید به سر یک زامبی شلیک کنید و شاهد ترکیدن سرش در مقابل چشمانتان باشید. البته این قضیه در بیشتر موارد کاملا اتفاقی رخ می‌دهد و نمی‌شود برای آن الگوی خاصی در نظر گرفت. با این حال پس از بررسی‌های بیشتر متوجه شدیم که اگر یک زامبی روی زمین افتاده باشد و به پشت سرش شلیک کنید، احتمال متلاشی شدن سرش بیشتر می‌شود.
  • هدشات‌های متعدد: در بیشتر مواقع سه هدشات متوالی باعث می‌شود که یک زامبی روی زمین بیفتد و مسیر برای ادامه راه باز شود. البته احتمال اینکه پس از چند دقیقه شاهد بازگشت دوباره همان زامبی باشید زیاد است اما اگر به همین رویه ادامه دهید و چند هدشات دیگر بزنید نهایتان شاهد ترکیدن سرش خواهید بود.
  • استفاده از سلاح‌های قدرتمندتر: می‌خواهید کارتان ساده‌تر شود؟ خب مجبورید برای متلاشی کردن سر زامبی‌ها از مهمات با ارزش‌تر خود استفاده کنید. برای مثال با استفاده از شاتگان لئون یا سلاح‌هایی که تیر مگنوم به آن‌ها می‌خورد، می‌توانید روی سر زامبی‌ها نشانه بگیرید و با یک شلیک دقیق آن‌ها را برای همیشه روی زمین بیندازید. البته شاید این کار درستی نباشد، چراکه این مهمات در محیط بازی به ندرت یافت می‌شوند و بهتر است از آن‌ها در شرایط خاص‌تری استفاده کنید.


موضوعات: گیم های جدید
بازدید : 19
[ جمعه 3 اسفند 1397 ] [ 0:27 ] [ م.ن ]
[ ]

یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ به ایران رسید

بازی رایگان کراس‌فایر کلاسیک، یک بازی اکشن اول شخص آنلاین برای ویندوز است که به زودی در ایران منتشر خواهد شد. پیش‌ثبت‌نام برای دریافت این بازی، هم‌ اکنون از طریق سایت رسمی بازی کراس‌فایر کلاسیک آغاز شده است.

 وب‌سایت BusinessWire اخیراً در خبری اعلام کرده است کراس‌فایر با داشتن بیش از ۶۶۰ میلیون کاربر ثبت‌نام شده و ۸ میلیون کاربر هم‌زمان، بالاتر از عناوینی همچون فورت‌نایت و پابجی، دارای بیشترین تعداد کاربر در سراسر جهان است

کراس‌فایر اما تا به امروز توانسته عناوین و رکوردهای دیگری را نیز به خود اختصاص دهد! به گزارش نشریه Forbes کراس‌فایر در سال ۲۰۱۴ با فروش ۱٫۳ میلیارد دلاری پرفروش‌ترین بازی ویندوز جهان بوده است. از سوی دیگر و به گزارش SuperData طی سال‌های اخیر نیز کراس‌فایر بالاتر از عناوینی همچون Dota2 و Hearthstone همواره جز پنج بازی پرفروش جهان قرار گرفته است

کلیه کاربرانی که از طریق سایت رسمی بازی پیش‌ثبت‌نام انجام دهند، سلاح KA-BAR Serrated Knife Gold را به عنوان هدیه دریافت خواهند کرد. اما ناشرین بازی هدیه‌ی هیجان انگیزی دیگری نیز برای علاقمندان در نظر گرفته‌اند. در حال حاضر بیش از ۶۰۰ نفر پیش‌ثبت‌نام انجام داده‌اند و  اگر این تعداد به ۱۰۰۰ برسد، سلاح AK47 Fuel Cell نیز به عنوان هدیه دوم به تمام کاربران اعطا خواهد شد



موضوعات: اخبار بازی ها
بازدید : 21
[ پنجشنبه 2 اسفند 1397 ] [ 1:20 ] [ م.ن ]
[ ]

28 میلیون گیمر ایرانی

از جمعیت ۸۱ میلیون نفره کشور ایران از هر ۱۰۰ ایرانی ۳۵ نفر بازیکن هستند؛ به این ترتیب ۲۸ میلیون نفر بازیکن در ایران وجود دارد

چه کسانی بازی می‌کنند؟
به گفته مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای طبق یافته‌های گزارش نمای باز سال ۱۳۹۶ از جمعیت ۸۱ میلیون نفره کشور ایران از هر ۱۰۰ ایرانی ۳۵ نفر بازیکن هستند. به این ترتیب ۲۸ میلیون نفر بازیکن در ایران وجود دارد که از میان آن‌ها ۶۵ درصد بازیکنان مرد و ۳۵ درصد بازیکنان زن هستند. از هر ۱۰۰ زن در ایران، ۲۴ نفر بازیکن و از هر ۱۰۰ مرد در ایران، ۴۵ نفر بازیکن هستند. در هر خانوار ایرانی به طور متوسط ۱ نفر بازی دیجیتال انجام می‌‎دهد و متوسط سن بازیکنان ایرانی ۱۹ سال است.
در میان بازی‌کنندگان ۳۱ درصد را کودکان زیر ۱۲ سال، ۳۶ درصد را نوجوانان ۱۲ تا ۱۹ سال، ۲۶ درصد را جوانان ۲۰ تا ۳۴ سال، شش درصد را میانسال‌های ۳۵ تا ۵۹ سال و یک درصد را کهنسال‌های بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند.

از جمعیت بازیکنان ایرانی ۸۸ درصد از پلت‌فرم موبایل، ۲۵ درصد از پلت‌فرم رایانه شخصی و ۱۸ درصد از پلت‌فرم کنسول استفاده می‌کنند؛ در این میان ۷۷ درصد از گوشی هوشمند، ۳۱ درصد از تبلت، ۲۰ درصد از رایانه شخصی، ۱۱ درصد از لپ‌تاپ، ۱۸ درصد از کنسول خانگی و دو درصد از کنسول دستی استفاده می‌کنند. همچنین باید به این نکته هم اشاره کرد که درآمد بازار بازی‌های دیجیتال کشور ۹۲۰ میلیارد تومان بوده است که سخت‌افزار و نرم‌افزار را شامل می‌شود.

 با بررسی درصد بازیکنان به تفکیک تحصیلات مشخص می‌شود که ۶۶ درصد آن‌ها کمتر از دیپلم، ۱۵ درصد دیپلم و پیش‌ دانشگاهی، شش درصد فوق دیپلم،  ۱۰ درصد کارشناس، دو درصد کارشناس ارشد و یک درصد دارای تحصیلات دکترا و بالاتر هستند. از نظر وضعیت تاهل بازیکنان ۷۸ درصد آن‌ها مجرد، ۱۵ درصد متاهل دارای فرزند و ۶ درصد متاهل بدون فرزند هستند.

نیمی از بازیکنان به رده‌بندی سنی اهمیت نمی‌دهند!
در میان بازیکنان ایرانی ۴۷ درصد اصلا به رده‌بندی سنی بازی‌ها توجه ندارند، ۲۹ درصد تاحدودی توجه می‌کنند و ۲۴ درصد توجه زیادی به رده‌بندی سنی بازی‌‎های رایانه‌ای دارند.

براساس این گزارش بازی Clash of Clans پرطرفدارترین بازی در ایران است؛ بازی PES در رده دوم و بازی GTA در رده سوم بازی‌های پرطرفدار در ایران قرار دارد. بازی‌های کانتر استرایک، فیفا، باقلوا، کلش رویال، کال آو دیوتی، پو و کوییز آو کینگز به ترتیب رده‌های چهارم تا دهم بازی‌های پرطرفدار ایرانی را از آن خود کرده‌اند. پنج ژانر پرطرفدار بازی ایرانی نیز به ترتیب ژانر معمایی، دونده/سکوبازی، رانندگی، ورزشی و آرکید است.

مصرف بازی‌های دیجیتال دو برابر سرانه مطالعه کتاب در کشور
سرانه مصرف بازی‌های دیجیتال در ایران ۳۱ دقیقه در روز به ازای هر ایرانی است. در عین حال بازیکنان ایرانی به طور متوسط ۹۰ دقیقه در روز بازی می‌کنند. ۵ برند سخت‌افزاری پرطرفدار بین بازیکنان به ترتیب برندهای سامسونگ، سونی، هوآوی، لنوو و مایکروسافت است.

نرخ دسترسی به اینترنت در ایران حدود ۷۰ درصد است. در این میان ۸۴ درصد بازیکنان ایرانی به اینترنت دسترسی دارند و ۴۸ درصد آن‌ها به صورت آنلاین بازی می‌کنند. درباره روش‌های دسترسی به اینترنت در میان بازیکنان باید به این نکته اشاره کرد که ۵۹ درصد آن‌ها از اینترنت سیم‌کارت، ۲۱ درصد از اینترنت ADSL، پنج درصد از اینترنت WiMAX و یک درصد از اینترنت Dial Up استفاده می‌کنند.

۳۹۵.۱ میلیارد تومان، صرف خرید بازی شده است
حدود ۱۸ درصد از بازیکنان کشور خریدار نرم‌افزار (بازی) هستند و متوسط سن خریداران بازی نیز ۱۸ سال است. از مجموع درآمد بازار بازی‌های دیجیتال در ایران حدود شش درصد به سهم بازی‌های بومی اختصاص دارد. میزانی که نسبت به سال ۱۳۹۴ رشد یک درصدی را نشان می‌دهد. همچنین از مجموع ۳۹۵.۱ میلیارد تومان سهم بازی از کل درآمد بازار ۱۴ سهم بازی‌های بومی است که نسبت به سال ۱۳۹۴ رشد ۱۱ درصدی را نمایش می‌دهد.

از میزان ۹۲۰ میلیارد تومان کل درآمد بازار بازی‌های دیجیتال ایران در سال ۱۳۹۶ حدود ۵۲۵ میلیارد تومان سهم سخت‌افزار و حدود ۳۹۵ میلیارد تومان سهم بازی است. دستگاه‌ کنسول با ۴۲۸.۶ میلیارد تومان محبوب‌ترین سخت‌افزاری است که خریداران بابت آن پول پرداخت کرده‌اند.
در میان بازی‌ها نیز بازی‌های موبایلی با سهم ۲۲۹.۵ میلیارد تومان در رده‌ نخست و پس از آن بازی‌های کنسولی و بازی‌های رایانه‌‎ای از جمله بازی‌هایی هستند که توسط خریداران ایرانی تهیه شده‌اند.




موضوعات: اخبار بازی ها
بازدید : 17
[ سه شنبه 30 بهمن 1397 ] [ 18:33 ] [ م.ن ]
[ ]

به موفقیت رساندن یک فروشگاه دیجیتال گیم کار سختی است

 

البته موج راه‌انداری فروشگاه‌های دیجیتال شاید این روزها جدید به نظر برسد، اما در ایران چند سالی است که این روند مخصوصا در موبایل و بحث اپلیکیشن‌ها (به خصوص اندروید) با شدت تمام دنبال می‌شود. بعد از کافه بازار و مایکت، هر دم و دستگاه بزرگی که برای راه‌اندازی یک فروشگاه دیجیتال زیرساخت و پول کافی داشته در ایران کسب و کاری راه انداخته است. کسب و کاری که اغلب به واسطه‌ی مناسبات، اختیارات و کلک‌های بازاریابی و سوءاستفاده‌های ممکن قانونی در ایران رونق دارد. اما در خارج از ایران این نقشه‌ها قابل اجرا نیستند و اساسا چون فضای رقابت سالم و ساز و کار استورها مشخص است و البته مهم‌تر از همه قانون کپی رایت وجود دارد و به طور سفت و سخت پیگیری می‌شود، به موفقیت رساندن یک فروشگاه دیجیتال کار سختی است. مخصوصا اگر از نوع گیمی باشد.

در همین حال است که تنها بعد از 10 ماه از آغاز به کار Razer Game Store این فروشگاه دیجیتال به تعطیلی کشیده شده و 28 فوریه آخرین روز کاری آن خواهد بود. روزی که برای اندک کاربران این استور که حتا یک سال هم دوام نیاورده و به دلیل سیاست‌های انقباضی ریزر بسته خواهد شد یک خداحافظی معنادار است: برای موفقیت باید محتوای اختصاصی داشت.

موضوعی که شاید در اغلب کسب و کارهای دیجیتال و حتا غیردیجیتال یک رکن مهم و اساسی است ولی شاید تنها در ایران است که اهمیت چندانی ندارد. به جای تخفیف، جوایز و بهره‌مند کردنِ کاربران از خدمات مخصوص، در ایران استورها معمولا محصولات مشابهی را با قیمت‌های متفاوت ارائه می‌کنند و درصدهای متفاوتی سود به تولیدکنندگان پرداخت می‌کنند. در چنین شرایطی، تنها چیزی که کاربران را به این استورها وفادار می‌کند روش‌های تبلیغاتی آن‌ها است. روش‌هایی که برای برخی استورها به مثابه‌ی سوخت مصرفی هستند

Razer Game Store یک فروشگاه دیجیتال بازی‌ بود که کدهای استیم و یوپلی بازی‌ها را عرضه می‌کرد. این فروشگاه همچنین برای کاربران خود هدایا، بسته‌های پیشنهادی و تخفیف‌های مناسب فراهم می‌کرد و خدماتی ارائه می‌داد. با این حال، در حال حاضر ظاهرا این فروشگاه عوایدی برای راه‌اندازان خود ندارد و در زمانی که اپیک گیمز با قدرت به عرصه‌ی فروش دیجیتال بازی‌ها ورود کرده و کار حتا برای استیم هم سخت شده است، ریزر ترجیح داده فروشگاه خود را تعطیل کند.

این فروشگاه به کاربران خود اخطار داده که تا پیش از 28 فوریه اگر کدی از این فروشگاه دریافت کرده‌اند استفاده کنند و در صورتی که چیزی از آن پیش‌خرید کرده‌اند، متعهد شده که محصول خریداری شده را در زمان عرضه به کاربر تحویل دهد.

این رفتار یک فروشگاه تعطیل شده با کاربران و مشتریان خود است که اصلا با استورهای داخلی قابل مقایسه نیست. بلبشوی بازارهای دیجیتال و الکترونیک داخلی و وضعیت نابسامان محصولات دیجیتال، بازی‌های موبایل و اپلیکیشن‌ها و بازی‌های پی‌سی در استورهای مختلف بدون حق کپی و رعایت حقوق خریداران، نیازمند رسیدگی جدی است. اما به هر حال اولین قدم تصویب و اجرای قانون کپی رایت و همسان‌سازی قیمت بازی‌های داخلی و خارجی با عرف و ارزش واقعی محصول است



موضوعات: اخبار بازی ها
بازدید : 23
[ سه شنبه 30 بهمن 1397 ] [ 0:59 ] [ م.ن ]
[ ]

شایعه: بازی Modern Warfare 4 به همراه ریمستر MW2 و MW3 عرضه می‌شود

در اردیبهشت سال گذشته، شایعه‌ای منتشر شد که به توسعه یافتن نسخه جدید از Call of Duty یا به طور دقیق‌تر، بازی Modern Warfare 4 توسط استودیو infinity ward اشاره داشت. بدون مورد تایید واقع شدن این شایعه، یکی از  کاربران شبکه ردیت که ادعا کرده قبلاً به عنوان تستر در استودیو Treyarch مشغول به کار بوده، اطلاعات مهمی را برای به اشتراک گذاری با سایر گیمرها درباره نسخه 2019 سری Call of Duty فاش کرده است. نخستین موردی که این تستر در پست خود به فاش نمودن آن اقدام کرده، نام بازی است که همانند شایعات پیشین، Modern Warfare 4 نام دارد. نکته جالب توجه این است که این فرد مدعی شده شماره جدید به همراه نسخه دوم و سوم سری «مدرن وارفر» عرضه می‌شود و این دو عنوان فقط شامل بخش تک نفره شده و حالت چندنفره آن‌ها در طول سال به صورت جداگانه عرضه می‌شود. علت این کار، جلوگیری از انتشار سه بازی مختلف با سه بخش چند نفره به صورت همزمان است. به گفته تستر، محتوای «سیزن پس» این بازی شامل 15 نفشه جدید، اسلحه‌های تازه، دسترسی پیش  از موعد به محتوا، امتیاز  اضافه و 4 لباس ویژه برای  شخصی سازی کارکتر می‌شود. علاوه بر محتوای پولی، تعداد مشخصی نقشه و به احتمال زیاد، مقداری COD Point (واحد پولی برای خریدهای درون برنامه‌ای) ماهیانه به صورت رایگان منتشر می‌شود. از دیگر اطلاعاتفاش شده، به موارد ذیل می‌توان اشاره کرد:

  • برای به اتمام رساندن بخش داستانی روی درجه سختی نرمال به 7 الی 8 ساعت مدت زمان نیاز دارید
  • شاهد بازگشت اسلحه‌های کلاسیک سری مدرن وارفر خواهیم بود
  • Killstreak ها مشابه MW2 و MW3 خواهند بود
  • استودیو Raven Software درحال توسعه بخش War Mode است
  • با قوی‌ترین سیستم شخصی سازی کارکتر اصلی در بین سری رو به رو هستیم
  • بازی دارای بخش co-op خواهد بود

هیچ یک از موارد بالا مورد تایید مراجع رسمی قرار نگرفته‌اند اما کمی پیش‌تر توسط «شرکت اکتیویژن»، نسخه جدید بازی Call of Duty تایید شد



موضوعات: اخبار بازی ها
بازدید : 21
[ يکشنبه 28 بهمن 1397 ] [ 16:24 ] [ م.ن ]
[ ]

تعداد کاربران بازی Artifact در حال کاهش است

گویا وضعیت تعداد کاربران Artifact، بازی کارتی کمپانی ولو، رفته رفته ضعیف می‌شود و شاهد کاهش چشمگیر کاربران همزمان این بازی هستیم

در حالی که تنها چندین ماه از عرضه بازی کارتی کمپانی ولو (Valve) یعنی Artifact می‌گذرد، گویا آینده درخشانی انتظار این بازی را نمی‌کشد.

در طی گزارش‌هایی که در ماه ژانویه از Artifact منتشر شد، این بازی توانست ۳ هزار کاربر همزمان در هر روز داشته باشد. از آن زمان تا به امروز این آمار رفته رفته کاهش پیدا کرد و شاهد کم شدن بازیکنان Artifact بودیم. حال گویا این بازی حتی به زحمت به آماز هزار نفر در روز می‌رسد که این موضوع را می‌توان امری عجیب دانست، از آنجا که کمپانی بزرگی همچون ولو در حال پشتیبانی از آن است.

در هفته‌های گذشته کاربران این بازی به ۱۳۰۰ نفر رسید اما در چند روز اخیر این آمار کاهش پیدا کرد و شاهد نصف شدن این رقم بودیم که عدد ۶۳۰ نفر را نشان می‌دهد. برای مقایسه این موضوع می‌توان به حالت Dota Auto Chess در Dota 2 اشاره کرد که توانسته است طوفان بزرگی برپا کند؛ به طوری که تا دیروز این بازی بیش از ۳۰۰ هزار نفر کاربر همزمان داشت.

حال با توجه به آمار‌های منتشر شده در استیم گویا آینده تاریکی انتظار این بازی را می‌کشد. اگر کمپانی ولو قصد دارد که به این موضوع رسیدگی کند با هر چه زودتر وارد کار شود چرا که احتمال دارد در آینده‌ای نه چندان دور شاهد خاموش شدن سرور‌های بازی باشیم. بازی مذکور در حال حاضر با قیمت ۲۰ دلار در فروشگاه استیم به فروش می‌رسد که با توجه به این خبر احتمال دارد که کمپانی ولو آن را به یک محصول رایگان یا به اصطلاح Free to Play تبدیل کند




موضوعات: گیم های جدید
بازدید : 20
[ شنبه 27 بهمن 1397 ] [ 19:05 ] [ م.ن ]
[ ]

گران‌ترین بازی ویدیویی تاریخ فروخته شد

به گفته کارشناسان حوزه مربوطه، بازی Super Mario Bros که برای نخستین بار در سال 1985 عرضه شد، در حال حاضر گران قیمت ترین بازی ویدیویی تاریخ ابه حساب می‌آید. در اوایل ماه جاری، طی یک معامله خصوصی، نسخه پلمب شده بازی Super Mario Bros به قیمت 100,150$ به فروش رسیده است. پیش‌تر  رکورد گران قیمت‌ترین بازی تاریخ باز هم نزد Super Mario Bros بود که در سال 2017 با قیمت 30.000$ به فروش رسید. عمده تفاوت این دو نسخه با یک دیگر در بسته بندی و استیکر کوچکی است که روی جعبه  بازی درج شده. این استیکر که به مدتی محدود روی جعبه بازی‌ها چسبانده می‌شد، تنها در اولین سری بازی‌های کنسول NES  که در بازار آمریکا عرضه شدند وجود دارد. همین مورد به تنهایی باعث افزایش قیمت چشم گیر نسخه پلمب نسبت به نسخه 2017 شده است.

Deniz Khan، رئیس شرکت Wata Games که مسئول مورد تصدیق قرار دادن محتوای کالکتیبل مربوط به  بازی‌هاست، معتقد است که این استیکر یکی از ارزشمندترین آیتم‌های کالکتیبل تاریخ صنعت به حساب می‌آید. وی افزود: «من همیشه می‌گفتم و به این قضیه هم ایمان داشتم که بازی‌های ویدیویی یک روزی همان مسیری را طی می‌کنند که کامیک بوک‌ها، اتومبیل‌ها و حتی سکه‌ها پشت سر گذاشتند.[تبدیل به اجناسی می‌شوند که در آینده کلکسیونرها آن‌ها را جمع آوری کرده و در کلکسیون خود به نمایش می‌گذارند.]  همیشه معتقد بودم که استیکر روی جعبه ماریو می‌تونه اون رو به اولین بازی ویدیویی میلیون دلاری تبدیل کنه.»



موضوعات: اخبار بازی ها
بازدید : 17
[ جمعه 26 بهمن 1397 ] [ 20:54 ] [ م.ن ]
[ ]
سفارش تبليغات
نماینده میکروتیک | منزل مبله شیراز | تشریفات عروسی | طراحی بنر | تور چابهار | کتراک | اجاره آپارتمان مبله در تهران | قطعات پکیج ایران رادیاتور | آینه کاری | گیت کنترل تردد نفر | اجاره سوئیت در شیراز | فرش کاشان | آموزش زبان انگلیسی | دکتر نوروزیان | پاپ آپ نمایشگاهی | دانلود رایگان فیلم | محمد صفرزاده | آموزش تعمیرات برد | چاپ کارت شناسایی | منزل مبله | محمد دبیری
X
تبليغات