مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نخستین اطلاعات رسمی از پلی استیشن 5 منتشر شد

علی‌رغم اینکه پلی استیشن 5 هنوز معرفی نشده است اما یکی از مسئولان تیم توسعه این کنسول به تازگی جزئیات جدیدی را از این کنسول نسل نهمی به اشتراک گذاشت.

مارک سرنی که مهندس ارشد تیم توسعه کنسول پلی استیشن 5 است، اخیراً مصاحبه‌ای با وبسایت Wired انجام داد. سرنی در صحبت‌های خود از کنسول جدید سونی به عنوان محصولی «انقلابی» یاد کرده است که باعث تغییری اساسی در ماهیت‌ بازی‌ها خواهد شد. او همچنین اضافه کرد این کنسول قرار نیست یک بهبود سخت افزاری ساده در برابر پلی استیشن 4 باشد.

طبق صحبت‌های مارک سرنی، پلی استیشن 5 از یک مدل سفارشی Navi GPU رادئون به عنوان کارت گرافیک بهره می‌برد که یکی از ویژگی‌های آن پشتیبانی از قابلیت رهگیری پرتو (Ray Tracing) است؛ قابلیتی که علی‌رغم معرفی رسمی، همچنان به صورت گسترده در بازی‌های ویدئویی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

در بحث پردازنده نیز پلی استیشن 5 تغییرات اساسی خواهد داشت. برای این کنسول یک پردازنده نسل سومی AMD Ryzen در نظر گرفته شده است که دارای 8 هسته 7 نانومتری بر پایه ریزمعماری Zen 2 خواهد بود. برای حافظه داخلی نیز از یک مدل SSD استفاده شده است که سرعت اجرا و بارگذاری بازی‌ها را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد.

طبق بررسی‌ها، استفاده از این نوع هارد باعث شده تا مدت زمان بارگذاری Fast Travel بازی Spider-Man به کمتر از یک ثانیه برسد. این در حالی است که این رقم روی کنسول پلی استیشن 4 پرو در حدود 15 ثانیه بوده است. سرنی در بخش دیگری از مصاحبه اعلام کرد کنسول جدید سونی از عناوین پلی استیشن 4 و همچنین واقعیت مجازی آن پشتیبانی می‌کند.

کیفیت صدای بازی‌ها در دو کنسول پلی استیشن 3 و پلی استیشن 4 تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد که به عقیده سرنی این موضوع ناامید کننده بوده است. خوشبختانه پلی استیشن 5 از صدای سه بعدی پشتیبانی می‌کند که باعث خواهد شد تجربه صوتی بازی‌ها به طرز چشمگیری بهبود یابد.

سرنی همچنین اعلام کرد طرفداران منتظر عرضه پلی استیشن 5 در سال 2019 میلادی نباشند.

منبع:
Gamingbolt ، VG247

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده