مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ترامپ پای مایکروسافت و سونی را به آسیای شرقی کشاند

سونی، مایکروسافت و نینتندو قصد دارند خط تولید کنسول‌های خود را به کشوری غیر از چین منتقل کنند. اتفاقی که تا حد زیادی تسلیم شدن این غول‌های دنیای ویدیو گیم در مقابل تصمیمات رییس جمهور فعلی ایالات متحده را نشان می‌دهد.

مهم‌ترین دلیلی که مایکروسافت، سونی و نینتندو را از چین خارج خواهد کرد، تعرفه ۲۵ درصدی جدید دولت آمریکا برای واردات محصولات الکترونیکی از این کشور است. دونالد ترامپ رییس جمهور فعلی ایالات متحده به خاطر کشاندن خط تولید کمپانی به داخل خاک آمریکا یا حتی جنگ اقتصادی با چین، حسابی روی تصمیم خود پافشاری می‌کند و بعید است که در کوتاه مدت شاهد تغییری در این سیاست‌ها باشیم.

 

 

در حال حاضر هر سه کمپانی سونی، مایکروسافت و نینتندو در بازه زمانی حساسی به سر می‌برند. سونی و مایکروسافت برای عرضه کنسول‌های نسل بعد خود آماده می‌شوند و نینتندو نیز قصد دارد ۲ مدل جدید از سوییچ را روانه بازار کند. در واقع، هر سه این کمپانی‌ها در حال راه‌اندازی خط تولیدی برای محصولات جدید و مهم خود هستند.

در ابتدا این کمپانی‌ها با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که چنین تعرفه‌ای در حال ضربه زدن به کل اکوسیستم ویدیو گیم بوده و در نهایت روی اقتصاد آمریکا هم تاثیر منفی خواهد گذاشت. بعد از آن که مقامات رسمی آمریکا واکنش تاثیرگذاری نسبت به این بیانیه‌ای نشان ندادند، تنها راه روبروی این کمپانی‌ها تغییر کشور تولید کننده سخت افزار بود.

از آن جا که با در نظر گرفتن تعرفه ۲۵ درصدی، دیگر تولید کنسول در چین آن‌قدرها هم ارزان تمام نمی‌شود، این کمپانی‌ها قصد دارند تولید محصولات جدید خود را به کشورهای در حال توسعه‌ای مثل تایلند و اندونزی بسپارند که قیمت کارگر در آن‌ها مانند چین ارزان است.

در حال حاضر نینتندو رسما تایید کرده که تولید سوییچ را از چین به کشوری دیگر منتقل خواهد کرد و مایکروسافت و سونی و بسیاری از کمپانی‌های دیگر مجبور خواهند بود تا کشور دیگری را برای تولید کنسول‌های خود پیدا کنند. در این راه بعضی از کمپانی‌ها مانند اپل سرمایه‌گذاری‌های نسبتا زیادی برای تولید محصولات خود در خاک آمریکا انجام داده‌اند اما هیچ تضمینی نیست که تولید ایکس باکس و پلی استیشن بعدی هم در این کشور با قیمتی قابل قبول برای کمپانی‌ها انجام شود.

در ضمن، چه ماندن در چین و چه تاسیس خط تولید جدیدی در کشوری در حال توسعه ممکن است به افزایش قیمت ایکس باکس اسکارلت و پلی استیشن 5 منجر شود. به همین دلیل، قیمت‌های ۵۰۰ الی ۶۰۰ دلاری برای این محصولات حداقل با شرایط فعلی چندان دور از انتظار نیست.

 

 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده